Teknoloji

Pazarlama Faaliyetlerinde Google Trends Nasıl Kullanılır

Google Trends Raporları yalnızca SEO yahut Google anahtar söz reklamcılığı için kullanılmıyor. Reklam stratejileri yahut dijital yol haritası oluşturulurken bu raporlara göz atmak değerli. Örneğin pandemi yılı olarak kabul edilen 2020’nin trendlerinde birinci 3 şöyle; “Coronavirüs”, “HES Kodu Nasıl Alınır?”, “Zoom”.

Güncel tüketici alışkanlıklarını, davranış modellerini, muhtaçlıklarını, aramalarını takip etmek işletmelerin hem prestij idaresini sağlamaları hem de satışlarını artırarak büyümeleri için kıymetli bir alan. İşletmeler tüketici davranışları ile ilgili pazar araştırmaları yaptırmakla birlikte aktüel olarak takip edip tahlil alabilecekleri birtakım dijital araçlar da kullanabiliyor. Bu araçlara baktığımızda en çok kullanılanlardan bir tanesi olan; arama trendleriyle şimdiki tüketici davranışlarını takip edebileceğimiz Google Trends karşımıza çıkıyor.

Google Trends; seçilen anahtar sözlerin ne sıklıkla aratıldığını, hangi bölgelerden, hangi söz ve bahislerle ilişkilendirilerek aratıldığını tahlil eden fiyatsız bir Google servisidir. Google Trends tıpkı vakitte öykü anlatımı için de güçlü bir araç zira yaşanılan olaya, ana, yeni gündeme insanların anlık yansılar nasıl verdiği de gözlemlenebiliyor. Örneğin geriye dönüp yıl bazlı olarak 2021 ya da 2020 yıllarında arama trendlerinde neler var, hangi anahtar sözlerin gündemde olduğu incelenebiliyor. 2020 trendlerine baktığımızda karşımıza çıkan 3 trend arama şöyle mesela; Coronavirüs, HES Kodu Nasıl Alınır?, Zoom.

Google Trends servisini; Google Premier Partner unvanına sahip olan IQUEEM’in kurucusu Berkun Meral, bilhassa e-ticaret kesiminin hangi esere daha fazla ilgi olduğunu belirleyebilmeleri için kullanılan bir araç olduğunu ve yanlışsız kullanıldığında pazarlama maliyetlerini düşürme potansiyeline sahip olduğunu belirtiyor.

Pazarlama faaliyetlerinde kullanmak isteyenler için ise Google Trends servisinde 3 ana husus öne çıkıyor:

1) Google Trends özelliği nasıl kullanılır?

Google Trends, geçmişe dönük olarak 2004 yılına kadar arama tahlillerini sunduğu üzere gerçek vakitli bilgi ile son dakika arama trendleri hakkında da bilgi veriyor. Böylece 2 alanda kullanımı karşımıza çıkar. Birincisi pazarlama stratejilerinde yer vermek üzere tüketici davranış ve eğilimlerini tahlil etmek için kullanmak. Başkası ise anlık akışta toplumu etkileyen bir olay olduğunda, şirketler ile ilgili tesir uyandıran haberler yayımlandığında bireylerin buna nasıl tepki verdiğini ve hangi aramaları yaptığını gözlemlemek için kullanmak. Bu tahliller ile hem son dakika trendlerine hem de anahtar sözlerimiz için son arama trendlerine bakılabilir. Özellikler proaktif bağlantılarda insanların ne aradıklarını, neyi merak ettiklerini, bir olay karşısında hangi aramaya yöneldiklerini bilmek her vakit farklı bir bakış açısı sağlayacaktır.

2) Google Trends satışlarımıza nasıl dayanak olabilir?

Satışın gerçekleşebilmesi için hem tüketici eğilimlerini bilmek hem de gerçek vakitte yanlışsız irtibat çalışmalarını yapabilmek çok kıymetlidir. Trendler de bize bu iki noktada yardımcı oluyor. Yaptığımız her arama o periyottaki tüketici eğilimlerine dair kimi içgörüler sunuyor.

Sektör bazlı örnek verecek olursak, örneğin turizm dalı özelinde “Erken Rezervasyon” aramasının hangi tarihlerde, hangi bölgelerde ve hangi Google eserlerinde daha çok arandığını tespit ederek stratejilerinizi buna nazaran üretebilirsiniz. Üstelik geriye dönük 2004 yılına kadar bilgi araştırma yapma imkanınız var.

Yukarıdaki grafikte de göreceğiniz üzere Türkiye lokasyonundan son 5 yılda yapılan “Erken Rezervasyon” araması bilhassa Ekim-Kasım-Aralık aylarında artış gösteriyor. Buna nazaran satın alma eğilimlerinin bu tarihlerde daha fazla olduğunu varsayabiliriz. Bu da irtibat çalışmalarımızı planlamamıza yol gösterecektir.

3) Google Trendleri pazarlama çalışmalarımızda hangi alanlarda kullanabiliriz?

Trends raporları genel olarak reklam çalışmalarında kullanılabilecek nitelikte datalar sunuyor. Bu nedenle raporları yalnızca SEO yahut Google anahtar söz reklamcılığı olarak değerlendirmenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Dolayısı ile reklam stratejilerinizin tamamını kurgularken ve yol haritası oluştururken bu raporlara göz gezdirmekte her vakit yarar var.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

adıyaman escort
ağrı escort
antep escort
ardahan escort
bingöl escort
bitlis escort
denizli escort
diyarbakır escort
elazığ escort
ığdır escort
kars escort
kilis escort
muş escort
siirt escort
şırnak escort
tunceli escort
van escort
hakkari escort
Adana escort
Adıyaman escort
Afyon escort
Ağrı escort
Amasya escort
Ankara escort
Antalya escort
Artvin escort
Aydın escort
Balıkesir escort
Bilecik escort
Bitlis escort
Bolu escort
Burdur escort
Çanakkale escort
Çankırı escort
Çorum escort
Denizli escort
Diyarbakır escort
Edirne escort
Elazığ escort
Erzincan escort
Erzurum escort
Eskişehir escort
Antep escort
Giresun escort
Hakkari escort
Hatay escort
ısparta escort
istanbul escort
izmir escort
Kars escort
Kastamonu escort
Kütahya escort
malatya escort
kayseri escort
Kırklareli escort
Kırşehir escort
Kocaeli escort
konya escort
tunceli escort
edirne escort
ısparta escort
karabük escort
manisa escort
tokat escort
adıyaman escort
afyon escort
kars escort
uşak escort
adana escort
ağrı escort
karabük escort
ordu escort
kars escort
siirt escort
kocaeli escort
izmit escort
gümüşhane escort
balıkesir escort
bilecik escort
çorum escort
sivas escort
kırıkkale escort
rize escort
trabzon escort
kastamonu escort
giresun escort
niğde escort
artvin escort
sinop escort
karaman escort
kırklareli escort
bingöl escort
burdur escort
ağrı escort
maraş escort
bolu escort
amasya escort
antalya escort
ardahan escort
bayburt escort
aksaray escort
aydın escort
kilis escort
bitlis escort
çanakkale escort
çankırı escort
düzce escort
erzincan escort
elazığ escort
van escort
mardin escort
muğla escort
yozgat escort
yalova escort
erzurum escort
nevşehir escort
zonguldak escort
osmaniye escort
kayseri escort
sakarya escort
adana escort
adıyaman escort
ağrı escort
aksaray escort
amasya escort
ankara escort
antalya escort
ardahan escort
artvin escort
aydın escort
balıkesir escort
bartin escort
batman escort
bayburt escort
bilecik escort
bingöl escort
bitlis escort
bolu escort
burdur escort
bursa escort
çanakkale escort
çankırı escort
çorum escort
denizli escort
diyarbakır escort
düzce escort
edirne escort
elazığ escort
erzincan escort
erzurum escort
eskişehir escort
gaziantep escort
giresun escort
gümüşhane escort
hakkari escort
hatay escort
ığdır escort
ısparta escort
izmir escort
karabük escort
karaman escort
kars escort
kastamonu escort
kayseri escort
kili escort
kırklareli escort
kırşehir escort
kocaeli escort
konya escort
kütahya escort
malatya escort
manisa escort
maraş escort
mardin escort
mersin escort
muğla escort
nevşehir escort
ordu escort
osmaniye escort
rize escort
sakarya escort
samsun escort
siirt escort
sinop escort
şırnak escort
sivas escort
tekirdağ escort
tokat escort
trabzon escort
tuncelli escort
urfa escort
van escort
yalova escort
yozgat escort
zonguldak escort

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort